Eerste indrukken, meteen aan de slag! - Reisverslag uit Hoima, Oeganda van Natalie Rosien - WaarBenJij.nu Eerste indrukken, meteen aan de slag! - Reisverslag uit Hoima, Oeganda van Natalie Rosien - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken, meteen aan de slag!

Door: Natalie en Nadine

Blijf op de hoogte en volg Natalie

19 Januari 2011 | Oeganda, Hoima

Hoera, het eerste verslagje uit hartje Afrika!

Zondagavond zijn we smoothly geland in Entebbe en opgehaald door Mirjam Ssenyonga en hebben we in een guesthouse vlakbij de airport “overnacht” (geen oog dicht gedaan door eerste rotmug die uiteraard BINNEN de klamboe zat in plaats van erbuiten, grrrrr.

Maandag!
We zaten toch vlakbij Bethel in Kampala (voor degenen die geen idee hebben wat dat is: vanuit de ‘bethel’(‘huis van God’)-kantoren wordt wereldwijd het werk georganiseerd, hier wonen en werken vrijwilligers), dus waarom niet meteen daarheen?! Er heerste een levendig sfeertje want op de zondagmiddag dat wij in de lucht zaten, was het stadion van Kampala afgehuurd voor een speciaal programma in verband met het bezoek van de zoneopziener (dat hebben wij dus net gemist, grmbl). En alle zendelingen en speciale pioniers in en rond Uganda verbleven natuurlijk op Bethel!

Daarna vanuit Kampala op naar eindbestemming Hoima! Normaalgesproken een rit van 3 uur, maar niet als je met Mirjam meerijdt! Want elke rit die zij aflegt om wat voor reden ook, is tegelijkertijd een predikingstocht! Hele doos brochures en traktaten van Bethel meegenomen in Luganda en Runyoro en boemelen maar. Elke keer als we door een dorpje kwamen of langs de weg groenten of mango’s werden verkocht, stopten we even en hoefden vaak niet eens uit de auto te stappen zonder dat zich al een hele groep had verzameld die graag de lectuur wilden lezen. Iedereen gelooft in God en heeft groot respect voor de bijbel, dus een goede basis voor leuke gesprekjes! Uiteraard werden wij ook door Mirjam meteen de auto uit geduwd met een stapel brochures, dus drempel? Forget it! Meteen aan het werk!
Uiteindelijk hadden we bij aankomst in Hoima 32 brochures achtergelaten bij mensen die anders nooit bezocht hadden geworden.
Het toepassen van Prediker 11:6 is nog nooit zo toepasselijk geweest. Er is geen gebied in kaart want er is nog niet gepredikt. Het eerste begin van een heleboel zaadjes zaaien en uitnodigen voor de vergadering is het nuttigste wat je kunt doen hier. Zo hebben verschillende mensen de Koninkrijkszaal al gevonden en zijn met Bijbelstudie begonnen.

’s Avonds arriveerden we dus in Hoima, de plaats waar we de komende weken gaan bivakkeren. We werden aan het hek opgewacht door 3 breedlachende jongens (Grace, 9jr en Crispus, 14 jr, en zijn vriendje Baraka) die voor ’t laatste stukje achterop de pick-up meesprongen, 1 net zo breedlachende man (Henry, Mirjams man), en 2 dolenthousiaste honden die van gekkigheid niet wisten waar ze tegen je op moesten springen. Wat een welkom!

Nieuwsgierig hoe we wonen? Hou de blog in de gaten!
Internet werkt niet zo geweldig hier, maar we proberen snel weer iets te plaatsen!

• 19 Januari 2011 - 06:40

Sharon Uit Den Haag:

Aaaahhhhhhhh.....!! Geweldig om dit te lezen. Gewoon in het diepe springen en niet terugdeinzen. "Proef en ziet inderdaad dat Jehovah goed is meiden"!. Jullie aanwezigheid en aandeel zal beslist de oprechte "zaadjes" doen nadenken over hun geestelijke nood. XXXXX.

• 19 Januari 2011 - 08:01

Omie:

waat een geweldig verslag en leuke foto`s jullie doen daar heel nuttig werk ,zaai maar veel Jehovah geef zelf de wasdom. ik ga zo meteen in de dienst en hoop ook wat te zaaien lieverds veel succes en een aangenaam verblijf.iedereen de groeten en Jehovah`s .zegen veel kusjes en tot schrijfs ook van opie

• 19 Januari 2011 - 09:36

Ron En Marijke:

Een goed begin is het halve werk, geweldig zo te acclimatiseren. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat jullie uit de auto geduwd moesten worden. Jullie zaten hier al op de stoel te springen.
    Heel veel zegen op jullie reis en sluiten ons bij de vorige reacties aan. Heel veel liefs ook voor onze brs. en zrs. daar.

• 19 Januari 2011 - 09:37

Opie:

Lieve Ufjes
    Ik heb zo juist € 19,50 overgemaakt
    naar waarbenjij.nu voor 200 foto's van jullie.
    Slim die website.
    Ik zie verwachtingsvol uit naar veel interessante foto,s en jullie verhalen.
    de groeten aan jullie gastheer/vrouw
    Liefs, Opie

• 19 Januari 2011 - 15:07

Maarten:

Wow geweldig dit! Leuke foto's.
    De temperatuur is daar ook een stuk aangenamer dan hier ;-) Maar... daar kwamen jullie niet voor. Fijn dat jullie daar zoveel mensen kunnen bereiken.

Veel succes met de dienst!

• 19 Januari 2011 - 18:16

Papa:

Geweldig, meer kan ik niet zeggen,
    ik hoop op nog veel meer fotos en berichten, heerlijk om met jullie mee te genieten
    de Mzungu's hebben er zin in zo te zien

• 20 Januari 2011 - 16:38

Gitta Van Dam:

Wauw, wat een enthousiaste start!! Wat een leuke foto's. Veel succes in de prediking! Liefs, Gitta & Ries

• 20 Januari 2011 - 21:13

Karin, Donna En Gijs:

heel erg leuk om jullie eerste reactie te lezen, heel erg fijn zo'n geweldige start. Geniet maar van de warmte hier wordt het weer kouder, ook namens de vogeltjes veel succes en Jehovah's zegen

• 20 Januari 2011 - 21:25

Ruud En Maria:

Joh, wat zijn die mensen heerlijk zwart. Een prachtig gezicht om die heerlijke lach op hun gezichten te zien. Van jullie kunnen ze ook nog de koninkrijksglimlach leren . . .
    Warme groet van Ruud en Maria

• 21 Januari 2011 - 11:54

Sara:

waaaah echt super vet!!

• 31 Januari 2011 - 15:01

Marielle Vd Kerkhof:

HEEEL erg leuk & aanmoedigend om te lezen!! Keep up the good work, zou ik zo zeggen en doe ze allemaal de groetjes!
    Lieve groetjes Marielle

• 31 Januari 2011 - 15:30

Ada Heerschap:

Leuk,al die ervaringen van over the world.Wij wensen jullie veel predikings plezier toe vanuit het verre Zonnemaire(Zeeland)Nederland.Groetjes van Ada en Teun Heerschap.