Henry naar Nairobi - Reisverslag uit Leidschendam, Nederland van Natalie Rosien - WaarBenJij.nu Henry naar Nairobi - Reisverslag uit Leidschendam, Nederland van Natalie Rosien - WaarBenJij.nu

Henry naar Nairobi

Door: Natalie en Nadine

Blijf op de hoogte en volg Natalie

02 Juli 2011 | Nederland, Leidschendam

Hallo!

Eindelijk kunnen we jullie iets meer vertellen over Henry's situatie. Het is inmiddels 5 weken geleden dat hij een hartinfarct kreeg.

Hieronder vinden jullie een bericht van Mirjam die ze vanmiddag aan ons heeft gestuurd om al diegenen die met Henry en haar meeleven, op de hoogte te brengen van de laatste ontwikkelingen:

"Lieve allemaal,

Heel hartelijk bedankt voor al jullie medeleven en gebeden t.b.v. Henry.

Heel veel van jullie hebben te kennen gegeven graag op de hoogte gehouden te worden van het verloop van Henry’s toestand. Ons leven is momenteel zo chaotisch dat we niet in staat zijn jullie allemaal persoonlijk te schrijven. Daarom willen we jullie langs deze weg laten weten hoe we er voorstaan.

Nadat Henry aan medicatie is begonnen, is zijn toestand wat verbeterd, maar het was duidelijk dat hij snel verdere behandeling nodig heeft. De cardioloog in het ziekenhuis in Uganda heeft daar niet de appartuur voor. Hij zou ons doorverwijzen naar Nairobi ziekenhuis, maar heeft nog steeds geen tijd gehad om een rapport te schrijven en ons te linken. Hij is overwerkt, en had niet eens tijd om onze vragen te beantwoorden. We voelden ons verwaarloosd, en hebben zelf verdere stappen ondernomen. Omdat er nu geen verbering meer is in Henry’s situatie en hij ook weer pijn in de borst begon te krijgen, wilden we verdere behandeling niet langer uitstellen.

Via een andere dokter en Bethel Uganda en Nairobi, hebben we een afspraak kunnen maken met een kundige cardioloog in Nairobi. Maandagmorgen kunnen we daar terecht. Dan wordt er eerst een angiogram gemaakt, en op basis van de uitkomst bepaald wat de verdere behandeling moet zijn, en of dat in Nairobi gedaan kan worden, of dat we daarvoor naar India moeten gaan.

We staan nu op het punt om te vertrekken naar het vliegveld van Entebbe. Vanmiddag vliegen we naar Nairobi. We worden daar door broeders opgevangen en kunnen voorlopig de eerste 3 dagen op Bethel terecht.

Gisteravond hebben we leuke afleiding gehad. We waren al in Kampala, en kregen bezoek van een jong pioniersstel uit Zweden die net in Uganda zijn aangekomen om een paar weken als needgreater te dienen. Dinsdag gaan ze naar Hoima. Ze gaan ½ week bij ons thuis verblijven. Het is een fijn gevoel voor ons dat ze bij onze kinderen zijn in de tijd dat wij het land uitzijn. Hij gaat ook een lezing houden, en ze kunnen helpen met voorbereidingen voor de Swahili ouderlingen- en dienaren school die de komende week in onze Koninkrijkszaal zal worden gehouden. Wij krijgen voor die gelegenheid 6 personen bij ons thuis te logeren (leraren voor de school) en dit kan nu zonder ons gewoon doorgaan.

We kunnen jullie nu dus niet veel meer nieuws geven totdat we terug zijn uit Nairobi.

Veel liefs van

Henry & Mirjam"

• 02 Juli 2011 - 20:46

Jan En Joyce Hofland:

Lieve Mirjam en Henri, we hopen dat de onderzoeken maandag goed gaan en dat Henri zo snel mogelijk de juiste behandeling kan krijgen. We gedenken jullie in onze gebeden. Agape.
    Jan en Joyce Hofland

• 03 Juli 2011 - 08:42

Toos Jeijsman:

Lieye Mirjam en Henri
    we zijn in gedachte veel bij jullie en gelukkig houden Nadine en Natalie ons van alles op de hoogte. We begrijpen dat jullie nu veel aan je hoofd hebbben en vinden het normaal dat je niet kan reageren op al het meeleven .We ,blijven jullie natuurlijk in onze gebeden gedenken en ook Jehovah danken dat hij jullie zegent met de liefde en aandacht van vele liefdevolle br. /zr. Heel veel sterkte en liefs van Frans en Toos Jeijsman(opie en omie )van de meiden.

• 03 Juli 2011 - 15:09

Diny En Henk:

Lieve Mirjam en Henry,
    Wij wensen jullie veel sterkte en Jehovah's zegen toe en hopen dat Henry een goede behandeling krijgt, zodat hij mag opknappen.
    Groetjes en Jehovah's zegen, Henk en Diny den Boestert

• 03 Juli 2011 - 20:19

Els Schardaun:

Ik sluit me aan bij alle reacties en hoop echt dat ze zo spoedig mogelijk een passende en doelteffende behandeling kunnen starten. Wat een geweldige geest zoveel eigen ellende en dan toch nog je verheugen over theocratische zaken .Echte voorbeelden om je op die manier op te stellen.Natuurlijk ook van mij Liefdevolle "zusterlijke" groeten en Jehovah"s steun toegewenst.

• 04 Juli 2011 - 09:46

Marianne:

lieve henry en mirjam,bedankt dat jullie ondanks alle spanning en drukte toch nog de tijd nemen om ons op de hoogte te houden.heerlijk dat jullie worden opgevangen door de br. van bethel,dat zal veel steun en kracht geven.het kan niet anders dan dat jullie alle liefde en inspanning die jullie al jaren aan anderen geven,retour krijgen.we denken aan jullie en heel veel sterkte en jehovahs zegen.
    marianne en fritz rosien[pa en ma van meiden]

• 05 Juli 2011 - 08:27

Rob Vd. Meijden:

Dag Mirlam en Henri, wat zijn wij als onvolmaakte mensen toch kwetsbaar als we iets gaan mankeren en wat hebben we Jehovah zo nodig om ons te begeleiden tijdens onze ziekten en zeker Henri die dit moet doormaken en Mirjam die het moet bijstaan. In deze tijd kunnen we geen wonderen verwachten maar wel dat onze liefdevolle Vader jullie zal bij staan om dit te dragen. Hij kan en zal ook zijn zegening aan jullie geven om julle inspanning te begeleiden naar een dokter die Henri kan helpen dus blijf op Hem vertrouwen, denk aan Psalm 65:2 dat Jehovah onze gebeden hoort en hij zal er zeker iets mee doen. Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

• 05 Juli 2011 - 08:27

Rob Vd. Meijden:

• 05 Juli 2011 - 08:57

Margaret Jeijsman:

Ik lees een heleboel berichtjes waarin
    er voor jullie allebei maar vooral aandacht is voor Henry als patient daarom wil ik nu Mirjam eens in het
    zonnetje zetten (zon genoef in Afrika)voor allles wat zij moet rgelen want als patient zijnde kun je dat soms over je laten komen maar als niet patient moet je gewoon het voor touw nemen omdat de ander dat even niet kan en dat is (weet ik uit ondervinding) heel zwaar. Jij Mirjam moet nu oplossingen bedenken voor alles ook voor je gezin thuis en steeds weer afwegen wat op dat moment de meest prioriteit heeft.
    Ook kan ik heel wat van je leren wat je gastvrijheid betreft ondanks je moeilijkheden van dit moment komen er toch gewoon even 6 br logeren.
    Echt ik heb er veel bewondering voor hoe jij je erdoor heen slaat. Probeer wat rust te nemen wanneer daar een gaatje voor is.
    Heel veel liefs tante Margaret

• 06 Juli 2011 - 19:16

Wout En Adrie De Jon:

We zijn geschrokken van wat er is gebeurd. We komen net terug van onze vacantie in Frankrijk,waar we in de haute alpes ruim 4 weken in een tent bivakeerden op 1200 mtr hoogte.
    Bij het nakijken van onze box komen we het nare bericht tegen over Henry.
    Wat een consternatie bij jullie in het gezin! We leven echt met jullie mee
    en hopen dat er heel spoedig wat
    aan gedaan kan worden! We begrijpen
    dat dit het beste in India gedaan kan
    worden qua kosten en kennis van het
    hartprobleem. We wensen jou Mirjam
    dan ook kracht van Jehovah toe en
    we zullen beslist bidden voor jou en Henry voor een goede afloop, want
    jullie kunnen eigenlijk niet gemist
    worden in jullie toewijzing. Wel fijn
    dat er hulp is gekomen, ook om voor
    jullie gezin te zorgen.Jammer dat we
    zo ver weg wonen, anders waren we
    bij jullie! Maar in gedachten leven we
    helemaal met jullie mee lieve Mirjam!
    Lieve groeten van ons beiden!
    En een dikke knuffel van Adrie voor
    jou, Mirjam!!

• 06 Juli 2011 - 19:34

Edith Plugge:

Lieve Mirjam en Henri,
    Wat moet ik zeggen wat nog niet gezegd is? Heel veel beterschap en natuurlijk denken we aan jullie in onze gebeden.