Ik ga weer terug! - Reisverslag uit Leidschendam, Nederland van Natalie Rosien - WaarBenJij.nu Ik ga weer terug! - Reisverslag uit Leidschendam, Nederland van Natalie Rosien - WaarBenJij.nu

Ik ga weer terug!

Door: Natalie

Blijf op de hoogte en volg Natalie

27 September 2011 | Nederland, Leidschendam

Hallo allemaal!

Het is alweer een tijd geleden sinds jullie het laatste verslag hebben ontvangen. Hier volgt een korte update over nieuw gesmede plannen om, jawel, terug te gaan!

IK GA WEER TERUG!!!
Het kon natuurlijk niet anders, na zo veel prachtige ervaringen in Uganda, ben ik toch een beetje verslaafd geraakt. En dus zijn de plannen om terug te gaan, al vrij snel ontstaan!
Dit keer vind ik 6 weken te kort. Dat was een mooie proeverij zo te zeggen. Mooi genoeg om te besluiten onbetaald verlof van mijn werk aan te vragen voor 6 maanden. En dat is gelukt!
Het duurt nog eventjes, maar vanaf 1 augustus 2012 gaat mijn onbetaald verlof in en hoop ik voor een half jaar in Uganda te wonen en dienen. Ik kan niet wachten!

WIE WIL IN MIJN HUISJE IN NEDERLAND WONEN?
Dat betekent dat mijn woning hier in Leidschendam, voor 6 maanden beschikbaar is. Het zou fantastisch zijn als ik iemand daarmee blij kan maken! Daarnaast is voor mij de veiligheid van belang, een bewoond huisje is veiliger dan een leeg huisje. En laten we eerlijk zijn, het zou me goed helpen als tijdens mijn verblijf in Uganda, de kosten van huur, gas, water en licht worden gedekt. Sterker nog, zonder dat zou het nog wel eens moeilijk kunnen worden om 6 maanden in Uganda te dienen terwijl ik geen inkomen heb.
Hoe dan ook, ik vertrouw er uiteraard op dat alles goed komt en dat Jehovah de plannen om voor 6 maanden ‘over te komen naar Macedonië’ (Koninkrijksdienst augustus 2011) zal zegenen.

Ben jij of ken jij een broeder/ zuster die woonruimte zoekt, en van augustus 2012 t/m januari 2013 in mijn appartement zou willen wonen? Pioniers die een huisje nodig hebben? Iemand die uit het buitenland terugkomt en niet zo snel andere woonruimte heeft? Een pasgetrouwd stel zonder eigen woonruimte op korte termijn? Jonge volwassene die het een goede start vindt van een zelfstandige woonsituatie? Alles is mogelijk, alle interesse is welkom. Zegt het voort, mail het voort!

Mijn woningbouwvereniging is er overigens mee bekend en akkoord dat ik anderen in mijn woning laat wonen terwijl ik in het buitenland verblijf.
Mijn woning is een zonnig 4-kamer appartement op de 2de etage. Uiteraard laat ik alles gemeubileerd achter en is mijn appartement klaar voor bewoning.

Wil je meer weten over mijn huisje, foto’s zien, kosten van de huur weten, of andere vragen stellen, bel me dan op 06-28174345 of mail me op natalierosien@hotmail.com.
Bedankt voor jullie hulp en medewerking hierin!

KORTE UPDATE OVER HENRY&MIRJAM EN GEMEENTE HOIMA
Gelukkig gaat het inmiddels een stuk beter met Henry. Hij herstelt langzaam maar gestaag van de klap die zijn hart heeft gekregen, zonder dat er verdere operaties aan te pas zijn gekomen.

Ondertussen zijn Mirjam en Henry met hun jongens Crispus en Grace voor vakantie in Nederland geweest. We hebben de jongens meegesleurd de Efteling in, wat een lol hebben we gehad! En ja hoor, Cris met zijn haarscherpe Afrikaanse ogen ziet gewoon vanuit zijn ooghoek op tientallen meters afstand en hoogte, die ene eekhoorn omhoogklimmen in een boom! Daar hebben wij Hollanders natuurlijk geen kaas van gegeten… oh en ze zaten gewoon stoer in het puntje van het schommelschip hoor!

Terug van weggeweest, hebben zij op 10 en 11 september hun tweedaagse congres in Hoima gehad. Het was een heel speciaal congres deze keer want… Crispus en Grace zijn allebei gedoopt! Zie de foto’s! In totaal waren er 12 dopelingen en 340 aanwezigen.

Op dit moment is Hoima de gastgemeente van de Swahili-talige pioniersschool! Een van de pioniersters uit Hoima die jullie wellicht nog uit onze verslagen kennen, Chantal, is ook een van de studenten.

Er volgt vast binnenkort weer meer nieuws over het reilen en zeilen van onze broeders en zusters in de Parel van Afrika.

Lieve groetjes, Natalie


  • 27 September 2011 - 18:34

    Jan En Joyce Hofland:

    We wisten zeker dat je terug zou gaan, alleen nog niet wanneer. Goed van je dat je Uganda blijft ondersteunen. we zullen overal rondvragen en kijken of er iemand je huisjwil huren voor de periode van 6 maanden. Fijn te horen dat het met Mirjam en Henry ook weer beter gaat en ontroerend zijn de doopfoto's. Wat een noten hebben wiij in Nederland op onze zang. Waar water is kan gedoopt worden, zo zie je maar weer. Heel veel succes met de voorbereidingen en je hebt het ondervonden, met Jehovah's hulp is zelfs het onmogelijke mogelijk.
    Knuffel Jan en Joyce

  • 27 September 2011 - 20:12

    Tante Mar:

    Het is je gelukt. Super voor je.
    We zeggen het voort hoor van je huisje. Groeten

  • 27 September 2011 - 20:58

    Michel En Gonja:

    Hoi Natalie, wat een goed nieuws dat Grace en Crispus gedoopt zijn. En dat het wat beter gaat met Henry! bedankt voor je update. En echt heel leuk dat je teruggaat! We wensen je Jehovah's zegen met je plannen en we zullen in gedachten houden dat je je huisje beschikbaar hebt. veel liefs,
    Michel en Gonja

  • 28 September 2011 - 05:54

    Andre En Wendy Baart:

    Leuk hoor, we zijn dus te laat met een ander idee. Een stel hier in Botswana in Kanye heeft een huisje ook voor mensen zoals jij die willen proberen om te proeven hoe het prediken hier is. Het is een heel leuk gezin. Hij Simon is onderwijzer en Evelyn ook. Ze hebben twee kleine jongetjes geadopteerd om zodoende deze ook een kans op de waarheid te geven. Beide zijn razend enthousiast wat de waarheid betreft. Kanye wordt niet zo goed bewerkt, helft van het gebied wordt maar gedaan. Maar Botswana is geen Oeganda! Hoewel het veld hier groen is en er veel groei is, is het veel ontwikkelder denk ik. Gedoopt wordt gewoon in een zwembad op de districts en kringvergaderingen. Maar mocht er iemand zijn die belangstelling heeft laten ze dan maar met ons contact opnemen. Het is een vrouwvriendelijke toewijzing in een niet gevaarlijk gebied, geen malaria of andere ziektes. Dus Nathalie we zijn helaas te laat maar als je iemand weet laat het maar horen. Heel veel liefs en Jehovah's zegen Andre en Wendy

  • 28 September 2011 - 07:01

    Edith:

    Hallo Natalie, we hadden al zoiets gehoord en nu gaat het dan echt gebeuren. Geweldig. Ik kijk nu al uit naar je ervaringen. Liefs en succes met de verdere voorbereidingen.

  • 28 September 2011 - 07:45

    Omie:

    naat wat een leuke reacties op je bericht. en je heb het handig aangepakt om je huis te prooten. Veel succes en natuurlijk jehovah`s zegen .Trouwens dat bericht over Botswana klingt ook heel goed. Veel wijsheid en liefs je omie

  • 28 September 2011 - 08:12

    Sander Van Burken:

    Hoi Natalie,
    Wat geweldig dat je weer terug kunt naar Uganda! Heel veel succes met alle voorbereidingen!
    Sander

  • 28 September 2011 - 12:44

    Sharon Uit Den Haag:

    SUPER!!!!!
    Wie kan nu beweren dat ongehuwd zijn niet de ideale status is om Jehovah nog vollediger en zonder belemmering te dienen -"God spreekt tot ons via Jeremia blz 95 paragraaf 8 t/m 20-. Het is een schitterende gave en een voorrecht die jouw een waardevolle aanwinst maakt voor Jehovah's organisatie en de Heiliging van Zijn naam. Ik ben super trots op je en wens je Jehovah's zegen.
    xxxx.

  • 30 September 2011 - 10:55

    Margaret :

    Bericht negen.

  • 06 Oktober 2011 - 15:24

    Lois:

    wat geweldig Nathalie, dat je terug gaat!!!! pff ik krijg ook kriebels, je verteld het allemaal zo mooi! wat gaaf ook dat de twee broertjes gedoopt zijn!

    liefs uit zeeland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leidschendam

Natalie

Actief sinds 01 Dec. 2010
Verslag gelezen: 951
Totaal aantal bezoekers 165342

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 11 Juli 2015

Natalie in Uganda 2015

01 September 2013 - 21 April 2014

Natalie goes Uganda 2013-2014

30 Juli 2012 - 30 Januari 2013

Natalie goes Uganda 2012

16 Januari 2011 - 26 Februari 2011

Mzungu goes Africa

Landen bezocht: