Pionierschool Kampala, visit Lira (EN scroll down) - Reisverslag uit Mbale, Oeganda van Natalie Rosien - WaarBenJij.nu Pionierschool Kampala, visit Lira (EN scroll down) - Reisverslag uit Mbale, Oeganda van Natalie Rosien - WaarBenJij.nu

Pionierschool Kampala, visit Lira (EN scroll down)

Door: Natalie

Blijf op de hoogte en volg Natalie

19 Oktober 2012 | Oeganda, Mbale

Hallo, eindelijk weer eens een teken van leven vanuit de evenaar!

Wat een intensieve weken waren het tot nu toe zeg! Maar hoe aanmoedigend weer.

Inmiddels zit ik in Mbale, na mijn pioniersschool in Kampala en een bezoek aan Lira, twee hoogtepunten. Hoima lijkt alweer zo lang geleden, terwijl aan de andere kant de tijd voorbij lijkt te rennen en ik het gevoel heb pas twee weken geleden gearriveerd te zijn. Bizar, bizar.

HOIMA
De weken in Hoima voordat ik naar Kampala afreisde voor de Pioniersschool, bestonden vooral uit mensen uitnodigen voor het congres in Hoima op 8 en 9 september. Het congres duurde twee dagen en we hadden rond de 300 aanwezigen. Aan de ene kant weer iets unieks voor mij om nu het congres in Hoima te mogen meemaken, aan de andere kant betekende het verspreiden van zoveel mogelijk uitnodigingen, dat ik die paar weken niet veel basis heb kunnen leggen voor nabezoeken en studies oprichten.
Maar in de week na het congres kreeg ik een superleuke studie overgedragen, Monica, die lange tijd geleden behoorlijk ver gevorderd was in Bijbelstudie en regelmatig de vergaderingen bezocht. Waarom ze geen verdere stappen maakte weet ik niet, misschien omdat ze pastores is in haar eigen kerk en het moeilijk vindt om haar standpunt in te nemen voor de waarheid. Wat de reden ook was, in elk geval wilde ze nu graag de studie weer oppakken en zowaar elke ochtend studeren! Wauw! Helaas kon ik haar maar een weekje behartigen omdat ik daarna naar mijn Pioniersschool in Kampala zou afreizen. Een andere pionierster heeft haar overgenomen voor de weken dat ik niet in Hoima ben.

PIONIERSSCHOOL!
Het volgende hoogtepunt! Hoewel ik maar tijdelijk als needgreater in het land ben, ontving ik zowaar een uitnodiging voor de Pioniersschool in Kampala! Dat was een goede timing, want de klas in Nederland waarvoor ik eigenlijk was uitgenodigd, zou in november dit jaar zijn, terwijl ik dan nog in Afrika zit... De gastgemeente van de school was Central English, in de wijk Makerere. We hadden 42 studenten, uit alle hoeken van Uganda en ook nog internationaal: Een Japans needgreater echtpaar zat erbij, een echtpaartje uit de USA, ook nog een Britse broeder getrouwd met een zuster uit Sierra Leone, die ook hier dienen als needgreaters. O ja, en twee Hollanders: Johan Buitenhuis, die sommigen van jullie wel kennen, en ikke! Van degenen die me dat hadden gevraagd, heb ik de groetjes aan Johan gedaan!
Zie de foto’s voor een indruk van de klas!

LIRA!
De eerste helft van oktober heb ik Lira bezocht. Ook daar was een Pioniersschool aan de gang in de weken dat ik er was.
Ik was van plan om dit half jaar in Uganda onder andere te benutten om mijn horizon te verbreden en andere gemeentes naast Hoima te leren kennen, om te zien hoe het veld in andere delen van het land is. Wilberforce (Rosa’s man) was een van de leraren in de Pioniersschool in Lira, en zij vonden het goed als ik met ze mee zou reizen naar Lira. Zo gezegd, zo gedaan, ze hebben heel lief zelfs accommodatie geregeld voor me, terwijl de huizen van de broeders en zusters eigenlijk al vol zaten met studenten van de klas. Wat ben ik ze dankbaar dat ze me mee hebben genomen! Het was zo’n mooie ervaring om in deze gemeente te mogen zijn en tegelijkertijd opnieuw de sfeer te proeven van deze Pioniersschool, broeders en zusters te leren kennen die uit allerlei hoeken van het land waren gekomen voor de school.

Mijn schema hier was zo’n beetje het zelfde als die van Rosa en de vrouw van de andere leraar van de klas: tijdens de velddiensturen van de klas werkten we met de studenten mee, op de andere dagen deelden we onze tijd zelf in met velddienst met verschillende zusters uit de Engelse gemeente in Lira, en mochten we elke lunch met de klas mee eten.

Prosy, Charles en baby Trecia
De klas startte op dinsdag; op woensdag gingen we met de klas mee in de velddienst. Die morgen werden ik en Annette, de vrouw van de andere leraar, geroepen vanuit een bar met terras aan de overkant van de straat. Eerst had ik een beetje naar onderbuikgevoel erbij: het leken alleen mannen daar op het terras en natuurlijk riepen ze naar me omdat ik mzungu ben…ten minste, dat dacht ik . Anyway, we beloofden ze om later in de ochtend terug te komen, wat we ook deden. Ondertussen waren de studenten van de klas teruggegaan voor de nabespreking en had Rosa zich aangesloten bij ons. Dus wij met z’n drietjes naar de bar, waar we eerst met de mensen spraken die ons hadden geroepen (het bleek een koppel te zijn), maar daarna raakten we in gesprek met een paar meiden die bij de bar leken te horen. We mochten gaan zitten aan een van de plastic terrastafels en beantwoordden de vele vragen van de meisjes. Een van hen was Prosy. Minirokje en enorm diep decolleté, en super nieuwsgierig naar wat wij te vertellen hadden. Ze was scherp en trok snel juiste conclusies.
De volgende dag kwamen we terug voor een nabezoek, alleen Prosy was er. Opnieuw werden we aan de tafel gezet, dit keer was haar vriend Charles erbij en de baby Trecia van gisteren, bleek van haar te zijn. Wat een ijverige studenten bleek dit stel te zijn! We introduceerden de nieuwe brochure van het congres “Goed nieuws van God” en begonnen een Bijbelstudie. En daarna… ging er bijna geen dag voorbij of we zaten aan ‘onze’ tafel met Prosy en Charles. Als we niet kwamen, ging de telefoon, hing Prosy aan de lijn “Waar blijven jullie? Ik wacht op jullie!” De zondag na onze eerste ontmoeting zaten ze naast me in de zaal en gaven ze antwoorden tijdens de Wachttoren studie. De tweede week ging hetzelfde; de bar werd onze standplaats voor zowel dit koppel als andere nieuwsgierige mensen die erbij kwamen zitten. De tweede zondag van ons verblijf in Lira zaten Prosy en Charles opnieuw in de zaal, deze keer netjes gekleed als waren het gedoopte broeders en zusters. We bidden dat zij de studie voortzetten nu wij Lira hebben verlaten! Naast dit koppel heeft Rosa met minstens 3 andere personen een studie opgericht en ik met 2 andere personen. Allemaal in twee weken tijd!
Het veld hier is echt vruchtbaar, zoveel ontvankelijke mensen! Het gemiddelde aantal aanwezigen in de gemeente met 92 verkondigers is tussen 140 en 150!

Gebarentaal voor dove vrouwen
Op dinsdag in onze tweede week namen enkele zusters Rosa en mij mee naar Bijbelstudies die werden geleid bij medewerksters van een haarsalon. Toevallig was een van de klanten een dove vrouw. Wat een goede timing dat wij er waren: Rosa heeft in haar speciale pionierstijd in Kenia gediend in het gebarentaalveld! Dus kon ze goed getuigenis geven aan deze mevrouw. Later in de week zochten we deze vrouw en haar dove collega’s in de tweedehandsmarkt op en heb ik toegekeken hoe Rosa levendige gesprekken voerde met 3 dove vrouwen. Ondertussen kwam een andere dove Bijbelstudie al naar de zaal. Dus tijdens twee vergadering zat Rosa achterin de zaal, om voor de dove vrouwen te vertalen. Zelfs de liederen begeleidde ze in gebarentaal! Volledig onverwacht, zonder voorbereiding. Petje af voor haar!

Geniet van de foto’s, later horen jullie meer over mijn belevenissen in de plek waar ik nu ben voor twee weekjes: Mbale, in het oosten van het land!


Hi everybody! Finally a sign of life from the equator! I had some very intense but such encouraging weeks here.

I am in Mbale, in the east of Uganda. In the meantime I have had my Pioneerschool in Kampala and I have visited Lira, in the north of the country. My month in Hoima before the Pioneerschool seems already very long ago and yet time just flies too quickly. It’s bizar to realize I’ve got only 3,5 months left here in Africa.

HOIMA
I spent the weeks in Hoima primarily with inviting people for the convention 8th and 9th September. We had about 300 people attending. Coz of the invitation activities, there was not much time to really establish new Biblestudies the way I’m used to. But the week after the convention and before the school in Kampala, I got a study handed over with a very nice lady, a pastress in her own church, who wanted to study with me every single day!

PIONEERSCHOOL
Although i’m only here temporarily as a needgreater, still me and a few other needgreaters got invited for the Pioneerschool in Kampala Central, in the area called Makerere. I was so happy! My Dutch school would have been in November this year, which I couldn’t visit as I am still here in Africa. So this was a very good bonus to my stay in Uganda!
We had a big class of 42 students, with very different backgrounds, from all corners of the country. Many students only got baptized some two years ago and started pioneering a year ago, while some as special pioneers, missionaries and needgreaters were having the school now for the 2nd or 3rd time. Even me I felt very old timer with the years of pioneering on my account…ahah! See the pictures for an impression of my school!

LIRA
After my own Pioneerschool i had the chance to join my friends Wilberforce and Rosa to Lira, where Willie would be the instructor of another Pioneerclass. It was a great opportunity for me, to widen out a bit in this beautiful country and get to know more areas, the field and people of other congregations, compare them with what I’ve seen up till now in Hoima. I got to know many other needgreaters from Germany and Sweden, also a few missionaries. I’m so grateful that Willie and Rosa agreed to take me with them! It was a great experience, to work together with the class in the ministry and also to link up with several other sisters from the local English congregation.

Prosy, Charles en baby Trecia
The class started on Tuesday, on Wednessday we joined the class in the field. That morning me and Annette, the wife of the other instructor, were called from opposite of the street where I was working. By a few people in a bar. We agreed to come back for them later that morning. When we went back, Rosa joined us. After giving witness to that man and his wife, other people at the bar wanted to talk to us too. Those were a few young women, seemed to be working there. One of them was called Prosy, a girl with a very short miniskirt. She was very curious and sharp, asked a lot of questions and draw quickly right conclusions while reasoning with her. Next day we went back for a return visit, and now also her boyfriend joined us, with their baby Trecia. Both of them were such zealous students! We started a Biblestudy in the new brochure Good news from God. After that… almost no day passed without studying with those people! One day we decided to stay home and do some other necessary things, and my phone rang, it was Prosy: “Where are you? I’m waiting for you!” The very Sunday after we first met, they were there together with baby Trecia, in the meetings, taking part in the WT Study!

The second week of our stay went the same way: every day they studied with us, so the bar became our traditional meeting place not only for them but even for others who got curious and wanted to hear what we were talking about. Next Sunday they were there again, this time neatly dressed as if they were already brothers and sisters. They must have observed the brothers and sisters carefully, as we never told them how they were supposed to dress for the meeting. Charles even had a neat shirt and tie! We pray that Jehovah’s guidance and the sister we handed the study to, they will zealously continue studying. Apart from this outstanding couple, Rosa started Bible studies with 3 other persons and me with 2 other persons. Everything only in two weeks time. The field is very very fertile, usual attendance around 140 to 150 with 92 publishers. What a productive two weeks these were!

Sign language for deaf women
In the second week a few sisters took Rosa and me to their Biblestudies which they conducted in a hair salon.
By coincidence one of the customers was a deaf lady. Good timing! Someone called from inside ‘is there anybody who can preach in sign language?’ Now Rosa could use her experience in sign language field that she had got in her special pioneer time in Kenya! She gave a good witnessing to her. Later that week we visited the lady and her other deaf colleagues in the second hand market where they worked as tailors. It was so good to see how Rosa had lively conversations with those ladies! In the meantime already another deaf Bible study is visiting the meetings, which gave Rosa the chance to help out there as well. During two meetings she was in the back of the Kingdom Hall with the deaf people, translating the meetings and even the songs! All that without any preparation, I was so proud of her!

Enjoy the pictures, they will speak for themselves! Next time I will relate more about my stay here in Mbale.


  • 19 Oktober 2012 - 16:50

    Ydwine:

    Wat een zegeningen maak je daar mee! Geweldig aanmoedigend om te lezen. Zorgt ervoor dat je nog beter je best wil doen in Jehovah´s dienst. Heel veel plezier! xxx Ydwine en Janherman

  • 19 Oktober 2012 - 17:54

    Nadine:

    Hoera een blogbericht! Wat een gave foto's weer (eclips?! dacht eerst dattie nep was!), gelukkig sta jij er nu ook wat vaker op :-), vooral foto 17 en 18 zijn zulke mooie plaatjes vind ik. Nog maar 14 nachtjes en dan kom ik ook apies pesten (alle varianten ;-) )! Tot gauw en gag!

  • 19 Oktober 2012 - 19:14

    Toos.jeysman:

    Hoi lieve Naat.Wat een zegeningen maken jullie mee.Petje af voor het feit ,dat ondanks alle drukte,je tijd heb gevonden om dit alles met ons te delen.Ik hoop en vertrouw erop dat jullie met Jehovah`s hulp,jullie werk blijf zegenen.en veel mensen Jehovah leren kennen zoals wij Hem kennen,Ik kom geen aapjes kijken zoals Nadine maar ik bel weer gauw. Dikke kus groetjes anderen. Omie

  • 19 Oktober 2012 - 19:16

    Kitty:

    Ik zat aan je blog gekluisterd. Waanzinnig om te lezen. Fijn dat we nu weer een beetje bij zijn. De tijd gaat (te) snel. Geniet er van. Groetjes, Kitty

  • 19 Oktober 2012 - 19:26

    Mona&Chiljon:

    Wat grappig!! We zeiden net tegen mekaar: wanneer horen we weer eens wat van die big....en wat denk je :een paar uur later stond het verslag erop.
    Zo te lezen zit je precies op de goede plek!! Waar geoogst wordt zijn werkers nodig. We missen je wel, maar zijn blij dat je zoveel goeds kan doen in Jehovah's organisatie en dat je zoveel zegeningen ervaart. We zouden willen dat we daar waren...
    je bent een bikkel...groetjes chiljon en mona

  • 19 Oktober 2012 - 19:28

    C. A. Van Den Berg:

    Ik geniet van je reisverslagen. Ik ontving altijd de nieuwsbrieven van Mirjam. Wil je asjeblieft de fam. Ssenjonga de hartelijke groeten overbrengen van Spijkenisse; en Henry veel sterkte toewensen. Graag zou ik wat meer horen van Mirjam. Ik geef jouw reisverslag ook door aam Greet uit Leidschedam. Zij doet net als wij vrijwilligerswerk voor Jah-Jireh in Rottrdam Ommoord. Heel vel sterkte allemaal; en veel succes in het predikings werk. Jehovah's rijkste zegeningen voor jullie allemaal.

    tot horens. Groetjes van Cor en Nettie van den Berg.

  • 19 Oktober 2012 - 19:50

    Margaret:

    Ik keek even naar mijn mailbox en zag dat er bericht was uit Afrika, leuk dacht ik toen een bericht
    van Naat. We hebben toen gegeten en daarna ben ik lekker gaan genieten van je belevenissen.
    Het zijn er weer aardig wat (belevenissen) ik kan goed begrijpen dat de tijd vliegt je maakt daar
    zoveel mee en niet 1 dag is hetzefde. Dat je geroepen werd door mensen op het terras en er dan
    heen moet gaan lijkt mij ook best eng hoor, maar wat een leuke ervaring is dat geworden.

    Ik kijk nu al uit naar je nieuwe bericht. tante mar xxx



  • 19 Oktober 2012 - 21:48

    Andreas Van Den Berg:

    Echt heerlijk om dit allemaal te lezen,...wat doe ik nog hier?!

    Andreas.

  • 19 Oktober 2012 - 23:42

    Merle & Dennis:

    Hi Natalie,
    Wat en mooi verslag! En de foto's zijn heel erg mooi, pikken wij toch nog een graantje mee. Nog heel veel zegen met jou studie's, en vergeet niet....GENIET,
    Liefs,
    Merle&Dennis

  • 20 Oktober 2012 - 07:28

    Jan & Joyce Hofland:

    Lieve Natalie, Wat een gewelige ervaringen heb je weer opgedaan en wat een voorrecht dat je de pioniersschool kon bijwonen!! We hebben weer genoten van je verslag en wat worden er veel studies opgericht daar. Onvoorstelbaar. En de foto's spreken natuurlijk weer boekdelen. Ook zo aanmoedigend om te zien is hoe Jehovah dingen regelt zoals de dove mensen die dan "zo maar weer een tolk aangereikt krijgen". Echt kippenvel. We zien dat Jehovah's hand niet nooit te kort blijkt te zijn en dat al het onmogelijke mogelijk is bij Jehovah. Geniet nog lekker van je lieve broeders en zusters daar en we volgen je op afstand. Een knuffel voor jou en ook voor onze broers en zussen in Uganda en succes op je verdere zendingsreis. Liefs Jan en Joyce

  • 20 Oktober 2012 - 10:22

    Anneke:

    wat een heerlijke tijd heb je al
    er gebeurd ook zoveel,dat de tijd voorbij vliegt

    wat een geweldige ervaringen
    ik lees ze met veel plezier
    je merkt dat de heilige geest met jullie is
    ja daaaaar kunnen mijn ervaringen niet tegenop,:)

    lieve groet en blijf doorgaan met dat heerlijke werk
    anneke

  • 20 Oktober 2012 - 16:46

    Oompje:

    STOER....... Vooral doorgaan......
    Ps Karin A. Vorige week gesproken op de school voor ouderlingen, ze mist de skypecontacten, heeft het ook druk. (wat krijgen we een geweldig onderwijs trouwens van Jehovah, als pioschool ook zo was is het dubbel genieten daar).

  • 20 Oktober 2012 - 17:52

    Gitta:

    Hai Naat,

    Wat heerlijk voor je dat je daar de pioniersschool kon bezoeken. ik vond de school in Duitsland al een hele mooie ervaring, maar dit is helemaal bijzonder joh!
    Ook is het heel aanmoedigend dat je al verschillende studie's hebt mogen leiden, zelfs elke dag!
    Dan voel je, je echt heel bruikbaar!!
    Bedankt voor je ervaringen en leuke foto's!!
    Jehovah's zegen in de dienst,
    Liefs, gitta & Ries

  • 22 Oktober 2012 - 11:51

    Debora:

    Hoi Natalie!!!

    Wat heb je weer mooie en bijzondere dingen meegemaakt!
    Het is echt duidelijk dat daar nog veel werk te doen is...
    Ik wens je nog heel veel succes en Jeovah's zegen toe.
    Geniet van de tijd dat je daar nog bent!!!

    Groetjes, Xxie Debora

  • 22 Oktober 2012 - 11:57

    Kirsten:

    Lieve Naat, het geluk spreekt uit jouw verhaal, super om te lezen! En je ziet er prachtig uit, vooral op de foto met jouw in het roze geklede zuster. Blijf genieten!
    Liefs, Kir

  • 22 Oktober 2012 - 15:08

    Omid:

    Such great experiences and pictures. Thanks for sharing. I hear you also met my friend Rob Deyzel out there and did a demo with his wife! What a small world hey? Take care

  • 22 Oktober 2012 - 19:45

    Diny En Henk Den Boestert:

    Lieve Natalie,
    Wij hebben net als de anderen erg genoten van je verslag en de mooie foto's. We zien ook uit naar onze pioniersschool in november en zullen je daar missen. Uitziend naar je volgende mooie ervaringen, wensen wij je Jehovah's zegen en doe de groeten aan de4 brs. en zrs. daar. Diny en Henk

  • 24 Oktober 2012 - 11:38

    Marco En Natascha Van Eijsden:

    wat een mooie ervaringen allemaal. en wat leuk die studie vanuit die bar, zo zie je maar dat we zelf soms denken waarom roepen ze ons. maar dat er uiteindelijk een dagelijkse studie uitkomt en het niet lang hoeft te duren voor ze naar de zaal komen.

    gisteren was de studie van garcia in de zaal gekomen met 2 kleine kinderen , het leek wel alsof ze al jaren kwamen. de kinderen zongen mee en hielpen na afloop mee met het schoonmaken van de zaal.

    veel plezier en succes nog daar.

    gr x marco en natascha

  • 24 Oktober 2012 - 11:38

    Marco En Natascha Van Eijsden:

    wat een mooie ervaringen allemaal. en wat leuk die studie vanuit die bar, zo zie je maar dat we zelf soms denken waarom roepen ze ons. maar dat er uiteindelijk een dagelijkse studie uitkomt en het niet lang hoeft te duren voor ze naar de zaal komen.

    gisteren was de studie van garcia in de zaal gekomen met 2 kleine kinderen , het leek wel alsof ze al jaren kwamen. de kinderen zongen mee en hielpen na afloop mee met het schoonmaken van de zaal.

    veel plezier en succes nog daar.

    gr x marco en natascha

  • 27 Oktober 2012 - 13:16

    Wim En Carla:

    Lieve Natalie, Wij vinden het heel fijn te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt en veel zegeningen krijgt. Van Marco kregen wij het bericht doorgestuurd. Wij hopen dat je in gezondheid Jehovah mag blijven dienen. Heel veel liefs Wim en Carla Ritmeester.

  • 29 Oktober 2012 - 15:54

    Ina:

    Heeeeeeeeeeee Naatje, om jaloers op te worden. Ben alleen niet. Jij maakt ook van alles mee he. Leuke foto's. Nu ik jou aubergine zag plukken. Hier een recept. 1uitje, 2 knoflook gesnipperd en een stukje peper fruiten in wat olie. 1 kleine tomaat in stukjes, 1 grote aardappel in grote blokken en 1 aubergine in stukjes erbij doen. zout naar smaak en gaar laten stoven. Natuurlijk kan je ook massala gebruiken of kerrie toevoegen. Lekker met rijst, pita of chapatie's die Rosa aan het maken was. Vervang aubergine door kool, maar dan wel kerrie toevoegen, zonder is ook wel lekker hoor. Weet je wat ook lekker is bij de chapaties, vis uit blik zoals makreel, tonijn, zalm en dan opbakken in een beetje olie met ui, knoflook, peper en zout. Yammie. Natuurlijk kan je het ook met rijst eten of brood. Als je terug bent moet je een keer bij mij langs komen. Je herkent mijn huis niet meer terug. Ik moet er zelf ook heel erg wennen.
    Veel bijbelstudieplezier en ik wacht met smart af op je volgende reisverhaal met foto's.
    Ina

  • 30 Oktober 2012 - 23:10

    Wil En Joke Rijnders:

    Lieve Natalie,

    Wat fijn om weer van je belevenissen te mogen meegenieten. Veel liefs van ons nog veel plezier zo ver weg in Jehovah's dienst.

    Wil en Joke Rijnders


  • 02 November 2012 - 09:36

    Maantje:

    Hi lieve Naat,
    vanmorgen waren mijn gedachten even bij je sissie die vandaag naar je toe komt. En toen realiseerde ik dat ik een verslag van je had gekregen, en toen dacht: Dat lees is later, met volle aandacht. Enne dat is toen mislukt. Ik heb er nu met volle teugen van genoten. Wat een zalige tijd!!! Absorbeer het met al wat je hebt en blijf genieten. Jehovah's zegen op je krachtinspanningen. En al mijn liefs, Maantje

  • 02 November 2012 - 14:17

    Tony/Paul Raab:

    hallo Nathalie,
    Als je jouw verslagen leest besef je wat een enorm werk er eigenlijk over de wereld wordt verzet en wat een voorrecht dat we daaraan mogen meewerken. Jij wel op en heel speciale manier!
    Dat is even wel wat anders dan hier, voor een bellenbord in de regen staan!!
    Maar ja, door de modder in de regen sjouwen van huisje naar huisje in de binnenlanden van Afrika is (ik neem aan dat je ook wel regen hebt?) wel heel apart. Denk jij aan ons als je in de modder staat en denk aan onze schone stoepjes, dan denken wij aan jou als wij over galerijen 'sjouwen'.
    Maar vreugde in Jehovah's dienst hebben we allen!
    Sterkte en Jehovah's zegen gewenst door Tony/Paul

  • 03 November 2012 - 12:27

    Kim:

    hai Naat!

    Super om weer je blog te lezen!
    Zo veel geweldige ervaringen de studies,pioschool enz!
    De foto`s zijn ook erg mooi!Bedankt!

    veel liefs,
    xxx
    Kim


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natalie

Actief sinds 01 Dec. 2010
Verslag gelezen: 1579
Totaal aantal bezoekers 165417

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 11 Juli 2015

Natalie in Uganda 2015

01 September 2013 - 21 April 2014

Natalie goes Uganda 2013-2014

30 Juli 2012 - 30 Januari 2013

Natalie goes Uganda 2012

16 Januari 2011 - 26 Februari 2011

Mzungu goes Africa

Landen bezocht: